Внутрішньо переміщені особи (ВПО)

Як відновити втрачені документи, що посвідчують особу

 Microsoft PowerPointДосить часто внутрішньо переміщені особи стикаються з проблемою відновлення втраченого документа, що посвідчує особу.

       Відновлення або оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, або документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), за місцем проживання внутрішньо переміщеної особи — тобто, Державна міграційна служба України та її територіальні підрозділи на місцях.

       Але нерідко буває, коли територіальні підрозділи ДМС України повідомляють, що поки вони не отримають відповідь з відповідного підрозділу, що видав втрачений документ, зробити новий документ «немає жодної можливості».

       Оскільки у випадках з ВПО мова йде про підрозділи, яки залишилися в зоні проведення Fнтитерористичної операції і зв'язку, як поштового, так і телефонного з ними немає та, скоріш за все, вони взагалі не працюють, то отримати новий паспорт стає неможливо.

Проте правовий механізм для цього є:

• відповідні норми визначено у «Порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України», затвердженого наказом МВС України №320 від 13.04.2012 р.

• якщо в результаті перевірок за заявою про втрату паспорта не буде встановлено особу, що втратила паспорт, проводиться процедура встановлення особи, також особі пропонується надати наявні документи з фотокартками.

• за відсутності документів, за якими може бути встановлено особу, з метою встановлення особи за її письмовою згодою проводиться опитування родичів, сусідів або будь-яких інших осіб (не менше 3-х). За результатами їх свідчень складається акт встановлення особи.

       Виходячи з обставин документування кожної конкретної особи, під час проведення процедури встановлення особи проводяться всі можливі перевірки за останнім місцем проживання (надсилаються запити до — органів внутрішніх справ, Міністерства закордонних справ України), а для осіб, які документуються вперше, — також за місцем видачі свідоцтва про народження для перевірки факту отримання повторного свідоцтва.

       Встановлення особи проводиться протягом одного місяця, а в разі необхідності проведення додаткових перевірок цей строк продовжується до двох місяців.

       Окремо треба звернути увагу на тимчасове посвідчення, яке на даний момент досить поширене, через втрату паспорта внутрішньо переміщеною особою. Треба розуміти, що тимчасове посвідчення є підставою для отримання довідки внутрішньо переміщеної особи.

Для оформлення тимчасового посвідчення особа подає:

- одну фотокартку розміром 3,5 x4,5 см

- документ, що посвідчує особу, яка втратила паспорт.

       У разі відсутності будь-якого документа, що посвідчує особу, яка втратила паспорт, у тимчасовому посвідченні вчиняється запис «Оформлено без документа, що посвідчує особу заявника».

       Отже, для того, щоб відновити втрачений паспорт громадянина України внутрішньо переміщеній особі потрібно подати письмову заяву про втрату паспорта (бланк повинні надати безкоштовно в міграційній службі) та зібрати всі наявні документи (в тому числі ті, які посвідчують особу).

Це можуть бути:

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

- свідоцтво про народження;

- посвідчення водія;

- військовий квиток;

- пенсійне посвідчення;

- посвідчення учасника ліквідації аварії на Чорно-бильській АЕС;

- посвідчення інваліда;

- документи (за наявності), які підтверджують реєстрацію місця проживання (довідка про склад сім'ї або витяг з будинкової книги), копії паспорта громадянина України та інші документи.

       Разом з вищезазначеними документами необхідно також надати З фотографії (розміром 3,5x4,5 см) та квитанцію про сплату держмита або документ про звільнення від його сплати. Банківські реквізити для оплати за цю послугу, зазвичай, знаходяться на інформаційному стенді у територіальному підрозділі Державної міграційної служби України.

         Необхідно нагадати, що для вклеювання фотокартки до паспорта при досягненні громадянином 25 або 45 років треба звернутися до відповідного підрозділу ДМС України та надати 3 фотографії (розміром 3,5x4,5 см) — ця послуга надається безкоштовно.

Якщо особа отримує паспорт громадянина України вперше при досягнені нею 16-річного віку, треба звернутися до відповідного підрозділу ДМС України (послуга надається безкоштовно) та надати:

- свідоцтво про народження;

- 3 фотографії (розміром 3,5x4,5 см);

- документ, що підтверджує реєстрацію місця проживання дитини (у разі наявності довідку про склад сім'ї або витяг з будинкової книги);

- паспорти батьків.

«Гаряча» лінія Державної міграційної служби України (044) 278-50-30

«Гаряча» лінія Управління ДМС у Запорізькій області (061) 289-36-63


Отримання статусу внутрішньо переміщеної особи

Pereselentsiv-v-Katerynopoli

По інформації Регіонального штабу з питань соціального забезпечення та тимчасового розміщення сімей та переселенців із зони проведення АТО, у Запорізькій області збільшилася кількість звернень. До того ж, певна кількість внутрішньо переміщених осіб повернулася до нашого регіону після свят. На сьогодні в області зараєстровано 69 тисяч 526 вимушених переселенців, з них чоловіків - 9771, жінок - 21281, дітей - 17504, інвалідів та людей похилого віку - 20970.

       Головним джерелом інформації для внутрішньо переміщених осіб, де визначені гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів ВПО, є Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», що вступив у силу 22 листопада 2014 року, до я кого ще вносились зміни та доповнення.

 

       Внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру» (ст. 1 Закону).0.E10

 

       Відповідно до ст. 4 Закону факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково (крім певних випадків, що передбачають скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи).

 

       Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа звертається із заявою до відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем проживання. Заява внутрішньо переміщеною особою подається особисто, а дітьми, дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, недієздатними особами або особами, дієздатність яких обмежено, — через законного представника. У випадку відсутності законного представника у дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування, або якщо діти прибувають без супроводження, таку заяву від їх імені подають органи опіки та піклування, що розташовані за місцем виявлення таких дітей.

 

       Студенти, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, після зняття з реєстрації також мають право на отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи у випадку, якщо не бажають повернутися до попереднього місця проживання.

 

       Разом із заявою заявник подає документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус.

 

       Уразі наявності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або рішення про відмову у видачі довідки з обов'язковим зазначенням підстави відмови, підписане керівником уповноваженого органу, видається заявнику 8 день подання заяви.

 

       У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення (військовий квиток з відомостями про проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності, документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту, документи про професійно-технічну освіту, документ про вищу освіту (науковий ступінь), медичні документи, фотографії, відеозаписи тощо).

 

       У цьому випадку уповноважений орган зобов'язаний розглянути заяву про отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи протягом 15 робочих днів та прийняти рішення про видачу заявнику довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або про відмову у видачі довідки з обов'язковим зазначенням підстави відмови, яке підписується керівником цього органу.

 

У разі подання заяви законним представником особи додатково подаються:

 

  • документ, що посвідчує особу законного представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли закон-ними представниками є батьки (усиновлювачі);
  • у разі необхідності — свідоцтво про народження дитини.

 

Заявнику може бути відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, якщо:

 

  • відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення, визначені у ст. 1 цього Закону;
  • у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки;
  • заявник втратив документи, що посвідчують його особу, до їх відновлення;
  • у заявника немає відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, та відсутні докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення;
  • докази, надані заявником для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними у ст. 1 цього Закону, не доводять факту проживання заявника на території зазначеної адміністративно-територіальної одиниці.

 

       Особа має право звернутися із заявою повторно, якщо в неї з'явилися підстави, визначені у ст. 1 цього Закону або усунуті підстави для відмови у видачі довідки, передбачені цією статтею, чи оскаржити рішення про відмову у видачі довідки про взяття на облік ВПО до суду.

 

       У разі втрати або псування довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи замість неї безоплатно видається дублікат.

 

       Відповідно до ст. 5 Закону, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи.

 

       Підставою для скасування дії довідки є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа:

 

  • подала заяву про відмову від довідки;
  • скоїла злочин, спрямований на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади, посягання на територіальну цілісність і недоторканність України;
  • повернулася до покинутого місця постійного проживання;
  • виїхала на постійне місце проживання за кордон;
  • подала завідомо недостовірні відомості.

 

       Рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом 3-х днів з дня прийняття такого рішення.

 

       У разі неповідомлення внутрішньо переміщеною особою про її повернення до покинутого місця постійного проживання рішення про скасування дії довідки приймається на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання. Інформацією, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання, є:

 

  • дані, отримані з відповідних державних реєстрів;
  • дані, отримані в результаті обміну інформацією структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;
  • дані, отримані в результаті обміну інформацією структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з громадськими об'єднаннями, волонтерськими, благодійними організаціями, іншими юридичними та фізичними особами, що надають допомогу внутрішньо переміщеним особам.

 

       У разі наявності у внутрішньо переміщеної особи обґрунтованих причин для продовження строку її відсутності за місцем проживання понад 60 днів, така особа звертається з заявою до відповідного управління (відділу) соціального захисту населення. У такому разі строк відсутності ВПО за місцем проживання може бути збільшено до 90 днів.


ВПО: статус безробітного, виплати та розмір допомоги по безробіттю

5255158b5d9a6Згідно частини 1 статті 7 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» № 1706-VII від 20 жовтня 2014 року (далі - Закон № 1706-VII) для взятої на облік внутрішньо переміщеної особи реалізація прав на зайнятість, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок без­робіття здійснюється відповідна до законодавства України.

Отримання внутрішньо переміщеними особами статусу безробітного

       «Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу», затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 20 березня 2013 року (далі - Постанова № 198).

       Отримати статус безробітного може внутрішньо перемішена особа, яка:

  • звільнилася з роботи (припинила інший вид зайнятості);
  • не звільнилася з роботи (не припинила інший вид зайнятості), але не має мож­ливості продовжувати роботу (інший вид зайнятості) за попереднім місцем проживання,
  • була зареєстрована як безробітна до переміщення і потребує перереєстрації за місцем її перебування чи проживання в інших регіонах України після взяття на облік як внутрішньо перемішена особа.

Порядок отримання внутрішньо переміщеними особами статусу безробітного

       Згідно з Постановою № 198 та відповідно до положень Закону № 1706-VII, для реєстрації як безробітної, внутрішньо переміщеній особі, яка звільнилася з роботи (припинила зайнятість), але не має документів, що підтверджують факт звільнення (припинення зайнятості), необхідно пред'явити до центру зайнятості такі документи:

  • документ, то посвідчує особу та підтверджу громадянство України, або доку­мент, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус;
  • облікову картку платника податків;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • заяву про припинення трудових відносин, справжність підпису на якій нотарі­ально засвідчена, або документ, що підтверджує факт припинення зайнятості (цивільно правовий договір, витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців), або відповідне рішення сулу - у разі припинення трудових відносин (припинення зайнятості) у судовому порядку;
  • розрахунковий документ (квитанцію), що підтверджу надсилання зазначеної заяви роботодавцю рекомендованим листом з описом вкладення.

       Відповідно до положень ст. 7 Закону № 4706-VII внутрішньо переміщена особа, яка звільнилася з робот (припинила інший вид зайнятості), за відсутності доку­ментів, що підтверджують факт звільнення (припинення іншого виду зайнятості), періоди трудової діяльності та наявність страхового стажу, реєструється як безробітна та от­римує допомогу по безробіттю, соціальні та інші послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття відповідно до чинного законодавства.

       Якщо зареєстрована (взята на облік) внутрішньо переміщена особа має намір отримати статус безробітного, але при цьому не звільнилася з роботи (не припи­нила інший вид зайнятості) і не має можливості продовжувати роботу (інший вид зайнятості) за попереднім місцем проживання, така особа для набуття статусу безробітної особи та отримання допомоги по безробіттю та соціальних послуг та за­гальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття може припинити трудові відносини надавши до центру зайнятості нотаріально посвідчену письмову заяву про припинення працівником трудових відносин з під твердженням того, шо ця заява таким громадянином надіслана роботодавцю рекомендованим листом (з описом вкладеної до нього такої заяви). У разі припинення приймання поштових відправлень на/з території адміністративно-територіальної одиниці, і якої здійснюється внутрішні переміщення у зв'язку з обставинами, ви­значеними у статті 1 Закону № 1706-VІI, така заява подається до відповідного районного, міськрайонного, міського, районного у місті центру зайнятості за місцем проживання внутрішньо переміщеної особи.

       Взята на облік внутрішньо переміщена особа, яка не мас документів, необхідних для надання статусу безробітного, отримує статус безробітного без вимог, що застосовуються за звичайної процедур. До отримання документів та відомостей про періоди трудової діяльності, заробітну плату (дохід), страховий стаж допомога по безробіттю таким особам призначається у мінімальному розмірі, встановленому чинним законодавством на випадок безробіття.

       Постановою № 198 для внутрішньо переміщених осіб під час реєстрації як без­робітного також передбачено інші виключення із загального порядку отримання статусу безробітного, а саме:

  • якщо внутрішньо переміщена особа, є членом особистих селянських господарств, реєстрація її як безробітного здійснюється без подання довідки про припинення ведення такого господарства або вихід із нього;
  • від випускників вищих та професійно-технічних навчальних закладів - вну­трішньо переміщених осіб, при зверненні до центрів зайнятості не вимагається надання довідки про направлення на роботу або про самосійне працевлаш­тування.

       Реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, проводиться центром зайнятості незалежно від місця проживання внутрішньо пе­ремішеної особи.

       За загальним правилом рішення про надання статусу безробітного чи відмову у наданні такого статусу приймається центром зайнятості не пізніше ніж протягом семи календарних днів з дня подання особою заяви про надання статусу безробітного.

       З першого дня реєстрації у центрі зайнятості статус безробітного надається окремим категоріям громадян у разі відсутності підходящої роботи, підбір якої здійснюється відповідно до Закону України «Про зайнятість населення». До таких категорій відносяться:

  • особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи;
  • інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України «Про загаль­нообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку га отримуй пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до законів України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» та «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам»;
  • особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників.

Тривалість виплати та розмір допомога по безробіттю

       Допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахо­ваної особи в установленому порядку в державній службі зайнятості. Виплата допомоги по безробіттю особам, які звільнилися з останнього місця роботи за власним бажанням без поважних причин, починається з 91-го календарного дня.

       Згідно частини 4 статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02 березня 2000 року (далі - Закон № 1533-ІІІ) загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років. Для окремих кате­горій громадян, з саме:

  • для зареєстрованих (взятих на облік) внутрішньо перемішених осіб, які не мають документів, необхідних для надання статусу безробітного, та отримали такий статус без вимог, що застосовуються за звичайної процедури;
  • для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійних-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і яка потребує сприяння у працевлаштуванні на перше робоче місце;
  • загальна тривалість виплат допомоги по безробіттю не може перевищувати 180 календарних пнів.

       Слід пам’ятати, що скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є підставою для припинення центром зайнятості реєстрації особи як безробітного. Підстави для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи передбачені статтею 12 Закону № 1706-VII.

       Відповідно до частини 1 статті 22 Закону №1533-ІІІ право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в уста­новленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становіть не менше ніж шість місяців за даними Державного реестру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

       Для таких осіб розмір допомоги по безробіттю у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язко­вим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу, але не менше ніж мінімальним розмір допо­моги по безробіттю, встановлений правлінням Фонду для цієї категорії осіб:

  • до 2 років - 50 відсотків;
  • від 2 до 6 років - 55 відсотків;
  • від 6 до 10 років - 60 відсотку
  • понад 10 років- 70 відсотків.

       Допомога по безробіттю виплачується залежно від тривалості безробіття у від­сотках до визначеного розміру:

  • перші 90 календарних днів -100 відсотків;
  • протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків;
  • у подальшому - 70 відсотків.

       Відповідно до частини 2 статті 22 Закону №1533-ІІІ допомога по безробіттю в мінімальному розмірі виплачується визнаним в установленому порядку безробіт­ними застрахованим особам:

  • які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховки стаж менше шести місяців;
  • звільнені з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунк­тами 3, 4,7 і 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України;
  • молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професій­но-технічній і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і яка потребує сприяння у працев­лаштуванні на перше робоче місце;
  • взятим на облік внутрішньо переміщеним особам, які не мають документів, необхідних для надання статусу безробітного, та отримали такий статус без вимог, що застосовуються за звичайної процедури.
     
    Внутрішньо переміщеним особам після надходження документів та відомостей про страховий стаж, заробітну плату (дохід) рішення про призначення допомо­ги по безробіттю переглядається відповідно до чинного законодавства. Допомога по безробіттю виплачується не рідше ніж два рази на місяць, а за згодою безробітного - один раз на місяць.

imgonline-com-ua-resize-lxmSNn3fN0
Перевірка фактичного проживання: права і обов'язки переселенців

Інструкція про права та обов'язки переселенців при перевірці їх фактичного місця проживання

- Що таке перевірка місця проживання ВПЛ?

Перевірка місця проживання внутрішньо переміщеного особи - це візит працівника управління соціального захисту в житлове приміщення, де проживає ВПЛ, з метою перевірки достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання / перебування внутрішньо переміщеного особи.

- Що робити, якщо ви переїхали в інше житлове приміщення і більше не проживаєте за адресою, вказаною в довідці переселенця?

Вам необхідно протягом 10 днів після переїзду повідомити про це в управління соціального захисту населення за новим місцем проживання.

- На підставі чого проводять перевірку?

Здійснення перевірки достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання / перебування внутрішньо переміщеного особи передбачено Порядком призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженим Постановою Уряду № 365 від 08.06.2016.

- Кого стосується перевірка?

Перевірки передбачених щодо всіх внутрішньо переміщених осіб, які отримують пенсію (щомісячне довічне грошове утримання), довічну державну стипендію, всі види соціальної допомоги та компенсації, матеріальне забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій і пільг за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

ВПО, які отримують щомісячну адресну допомогу, також підлягають перевірці.

- Коли проводиться перевірка?

Перевірка місця проживання повинно здійснюватися протягом 15 днів з дня отримання управлінням заяви про призначення виплат особі, яка тільки встало на облік або яке відновила довідку ВПЛ.

Якщо особі раніше призначені виплати і особа їх отримує, то перевірка відповідно до роз'яснень Міністерства соціальної політики має відбутися до 14 грудня 2016 року.

Передбачено, що перевірка буде проводитися повторно кожні 6 місяців.

- Що станеться, якщо під час перевірки ви відсутні вдома?

У разі відсутності переселенця за місцем фактичного проживання під час проведення першої перевірки (яка проводиться протягом 15 днів з дня отримання управлінням заяви) комісія, яка приймає рішення про призначення (відновлення) соціальних виплат, може відмовити ВПЛ в їх призначенні (поновленні).

У разі відсутності ВПЛ за місцем проживання під час проведення чергової перевірки (яка здійснюється раз в 6 місяців) перевіряючий працівник зобов'язаний залишити вам повідомлення про необхідність з'явитися в управління соціального захисту протягом 3 днів. Якщо Ви не з'явилися в управлінні (не отримали повідомлення, не мали можливості і т.д.), вам мають надіслати додатково рекомендований лист про необхідність з'явитися в управлінні протягом 3 днів.

ВАЖЛИВО! В управлінні соціального захисту населення у вас не мають права вимагати документи, що підтверджують поважність причин вашої відсутності вдома під час перевірки. В управління необхідно з'явитися тільки для фізичної ідентифікації, тобто пред'явити документ, що засвідчує особу.

- Яким чином здійснюється перевірка місця проживання переселенця?

Перевірка являє собою візит інспектора управління соціального захисту населення під час вашої житлове приміщення. Під час візиту інспектор складає акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї.

Інспектор під час перевірки може:

1. Увійти в приміщення, в якому ви проживаєте.

2. Уточнювати ваші ПІБ, адресу проживання.

3. Уточнювати кількість членів сім'ї, які проживають разом, ваші родинні зв'язки.

4. Дізнаватися вчиться дитина (діти) у вищому навчальному закладі, на якій формі навчання, чи отримує стипендію.

5. Дізнаватися про наявність та характеристики житлових приміщень, земельних ділянок та транспортних засобів, що перебувають у власності, володінні або користуванні сім'ї.

6. Дізнаватися відомості про додаткові джерела існування, включаючи роботу без трудової угоди (неофіційне працевлаштування).

7. Відомості про покупку або оплату послуг, вартість яких перевищує 10-кратний розмір прожиткового мінімуму для сім'ї (кожна сім'я має свій прожитковий мінімум в залежності від кількості членів сім'ї, віку, інших характеристик).

8. Вносити зазначену інформацію в акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї.

9. Вимагати від кожного повнолітнього члена сім'ї підписати акт.

Чого не можуть робити співробітники управління соціального захисту населення:

1. Дізнаватися подробиці вашого особистого життя:

- наявність / відсутність / місцезнаходження ваших особистих речей, предметів;

- яким чином ви проводите вільний час;

- коли ви і інші члени сім'ї буваєте вдома;

- в яких магазинах ви робите покупки, який одяг, предмети або продукти купуєте;

- вимагати номер телефону і присутності родича або знайомого, у якого ви тимчасово перебуваєте;

- іншу інформацію, яка не має відношення до питань, наведених у переліку вище.

2. Здійснювати обшук або огляд Ваших особистих речей.

ВАЖЛИВО! Обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї не передбачає здійснення обшуку або огляду житла, огляду або вилучення речей. Такі дії уповноважені здійснювати виключно представники правоохоронних органів України у визначених законом випадках.

3. Вважати кількість одиниць одягу, які є в квартирі, меблів, техніки і т.д.

4. Погрожувати, залякувати або іншим чином намагатися отримати додаткову інформацію, яка не має відношення до мети обстеження матеріально-побутових умов проживання.

При здійсненні перевірки інспектор соціального захисту населення зобов'язаний:

1. Представитися, пред'явити службове посвідчення соціального інспектора та надати інформацію про мету візиту.

2. Проінформувати переселенця про обов'язок в десятиденний термін письмово повідомляти про зміну фактичного проживання / перебування в структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за новим місцем фактичного проживання / перебування, а також про наслідки невиконання цього обов'язку.

3. Заповнити акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї, підписати його, надати особам, щодо яких здійснено перевірку, для ознайомлення та підпису.

Права і обов'язки внутрішньо переміщеного особи під час перевірки:

1. Переселенці мають право дізнатися у інспектора його ПІБ, ознайомитися з його службовим посвідченням і даними, які внесені в акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї.

2. Переселенці зобов'язані надавати інспектору необхідну інформацію, підписати акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї.

Рекомендації ВПО для захисту своїх прав при здійсненні перевірки:

Якщо зафіксовані працівником дані в акті не відповідають дійсності або у вас є інші зауваження, зробіть про це відповідну відмітку поруч зі своїм підписом.

Рекомендуємо ВПО після підписання акту попросити його копію або зробити фото на підтвердження проходження перевірки.

У разі допущення порушень з боку інспектора соціального захисту населення Ви можете зателефонувати:

1. На Урядову гарячу лінію за номером тисячі п'ятсот сорок п'ять або 0800507309;

2. На гарячу лінію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за номером 044 253 75 89 або 0800 50 17 20.

При цьому слід повідомити свої ПІБ, адресу та номер телефону, в чому полягає порушення.

Для отримання консультацій чи роз’яснень з правових питань можна звертатися безпосередньо до:

Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Запорізькій області:

-  телефон: (061) 224-44-50

-  е:mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

- віртуальна приймальня  Рубрика: «Поставити питання юристу» на сайті Регіонального центру http://zaporizhya.legalaid.gov.ua 

 

imgonline-com-ua-resize-lOn1M7XVdr

Нові правила отримання пенсії вимушено переміщеними особами

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Нагадуємо, що з 1 липня 2016-го року пенсії та соціальні виплати внутрішньо переміщеним особам виплачуються лише через "Ощадбанк". Якщо пенсійний рахунок було відкрито у іншому банку, його необхідно переоформити. Переселенці, яких було візято на облік з 1 травня 2016 року автоматично обслуговуються у відділеннях "Ощадбанку". Окрім того, починаючи з 1 серпня 2016-го пенсіонерам-переселенцям видають банківські картки, які одночасно є і пенсійними посвідченнями. Отримати їх можна, звернувшись до "Ощадбанку".  Якщо картка цього банку у вас вже є, її замінять на нову. Однак, пенсію можуть приносити і до дому, за бажанням пенсіонера.  Для цього також треба звернутись до органу Пенсійного фонду. 


Але все одно виникає дуже багато питань, з якими ми наразі спробуємо розібратися.

1. Як буде проводитися заміна існуючих платіжних карток на платіжні карти, які одночасно є пенсійним посвідченням?               

Кабміном прийнято рішення, що починаючи з 1 серпня буде здійснено виготовлення платіжних карт, які одночасно будуть й пенсійними посвідченнями. Якщо особа отримає таке посвідчення, то пенсійне посвідчення загальновстановленого зразка їй не видається.
Виготовлення електронного посвідчення здійснюватиметься на підставі заяви пенсіонера в територіальний орган Пенсійного фонду України протягом 30 робочих днів з дня прийняття такої заяви. До заяви додається фотографія заявника та необхідні документи.

2. Які документи потрібні для отримання електронного пенсійного посвідчення?

Паспорт, довідка про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи, довідка тимчасово переміщеної особи і фотографія.

3. Який термін дії нового пенсійного посвідчення?                                                                                                                        

Нове пенсійне посвідчення як платіжна карта буде діяти до трьох років за умови, що фізична ідентифікація одержувача пенсії у відділеннях банку буде відбуватися перші два рази кожні шість місяців, а в подальшому - кожні дванадцять місяців.

4. Чи потрібно зараз звертатися до територіальних управлінь Пенсійного фонду України, якщо термін дії платіжної картки Ощадбанку закінчиться через півроку?                                                                                                                                     

Пенсіонерам, у яких термін дії карток Ощадбанку не закінчився, не потрібно завчасно звертатися в управління Пенсійного фонду України та відділення банку.

5. Чи потрібно переоформлювати платіжну картку, яка одночасно є пенсійним посвідченням, в разі отримання пенсії по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника?                                                                                                                                                                                             

У разі продовження терміну призначення пенсії, встановлення інвалідності або продовження її на новий термін, буде видаватися нова карта, яка одночасно є пенсійним посвідченням, з продовженим терміном дії.

6. Як буде здійснено виплату переселенцям, які отримували пенсію на відділеннях поштового зв'язку та інших установах банків, крім Ощадбанку?

До 25 червня поточного року включно бажано надати до територіального управління за місцем проживання заяву на переклад виплати пенсії на поточний рахунок, відкритий в Ощадбанку. В разі неподання заяви в зазначений термін, пенсіонер може подати заяву в зручний для нього час. При цьому з липня виплата пенсій таким особам буде припинена і відновлена з моменту призупинення відразу після надходження заяви.

7. Яка дата виплати буде визначена при перекладі виплати пенсії з підприємства Укрпошти або іншої банківської установи на ПАТ «Ощадбанк»?

При перекладі пенсії на ПАТ «Ощадбанк» дата виплати пенсії залишається незмінною.

8. Чи слід надавати заяву на виплату пенсії через відділення Ощадбанку в разі, якщо виплата пенсії внутрішньо переміщених особі припинена, але пенсіонер отримував пенсію через Ощадбанк?

Якщо термін дії платіжної картки ще не закінчився, то в заяві на відновлення виплати пенсії слід вказати існуючий поточний рахунок, відкритий в Ощадбанку.

9. Як подати заяву на обмін електронного пенсійного посвідчення людям з особливими потребами, які не в змозі самостійно відвідати територіальне управління?

Слід зауважити, що для прийому заяв на виготовлення електронних пенсійних посвідчень від маломобільних громадян з числа внутрішньо переміщених осіб (інвалідів 1, 2 груп, осіб, які потребують стороннього догляду, або досягли 80-річного віку), по їх телефонним або електронним повідомленням можливий виїзд представників управління з залученням представників органів соціального захисту.




Детальна інструкція щодо нового порядку нарахування соцвиплат переселенцям
 
8 червня 2016 року Кабінет Міністрів України прийняв зміни до Постанов №637 і №509, а саме в процес проведення соціальних виплат переселенцям. Вони стосуються таких виплат, як допомога сім'ям з дітьми, пенсії, стипендії.



   
logo-ukr
   
   
   

ATO

   

Advocats

   

Digest banner

   

DNA 219x116

   

skayp

   

Skype image

   

Координаційний центр у соцмережах  

    facebook     g     you tube2

   
   
   
© 2014 Запорізький обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | admin@ legalaid.gov.ua