ДО УВАГИ СУБ'ЄКТІВ ПОДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ! ПОСТАНОВИ ТА УХВАЛИ СЛІД НАДСИЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

   

Соціальне забезпечення

Деталі

 

Типове питання, з яким звертаються громадяни до місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги
Про порядок надання житлових субсидій.

Зразок правової консультації/спосіб вирішення спору в судовому або позасудовому порядку

Нижче наведені нормативно-правові акти, які регулюють питання щодо порядку надання житлових субсидій:
- ст. 61-65 Житлового кодексу
- Постанова КМУ від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій»
- Постанова КМУ від 26.06.2015 № 475 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій»
- Постанова КМУ від 21.10.1995 № 848 (із змінами) «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 28 лютого 2015 року № 106, якою з 1 травня 2015 року запроваджуються спрощені умови отримання житлової субсидії.
На отримання субсидії можуть розраховувати всі без винятку громадяни України, зарплата яких не дозволяє повністю сплатити комунальні послуги. Право на призначення субсидії мають сім’ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг, перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового платежу. Розмір обов’язкового платежу визначається для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу. Субсидія призначається особі, яка зареєстрована у будинку (квартирі) та на яку відкрито особові рахунки по сплаті за житлово-комунальні послуги. Не зареєстрованій особі, яка фактично проживає у житловому приміщенні, субсидія призначається за умови наявності договору найму (оренди) житла і переведення особових рахунків із сплати житлово-комунальних послуг.
Право власності на призначення субсидії не впливає. Тобто, за призначенням житлової субсидії може звернутися особа (не власник), яка зареєстрована у будинку (квартирі) і на яку відкрито, в тому числі, особові рахунки, або особа, яка не зареєстрована у будинку (квартирі), при наявності договору найму (оренди) житла і на яку переведено особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг.
Сума субсидій стала та визначається на 12 місяців. Якщо особа має лічильники і споживатиме послуг менше норми, то держава свою частку субсидії щомісяця стало перераховуватиме, натомість людина може доплатити за рахунками меншу кількість грошей. Якщо особа використовує більше комунальних послуг, аніж прописано нормою, то держава може надати субсидії тільки на оплату визначених норм. Все, що вище цієї норми особа оплачуватиме самостійно.
Якщо працездатна особа не працює, не стоїть на обліку в центрі зайнятості та не має задекларованих доходів, то її доходи прирівнюватимуться до прожиткового мінімуму - 1218 грн. Якщо в сім’ї є студенти чи недієздатні особи, що отримують пенсію, то соцзахист враховує їхні реальні суми доходів. Тобто реальну суму стипендії або пенсії.

З якими документами і куди звертатись

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до спеціалістів управління праці та соціального захисту населення в пункти прийому громадян за місцем проживання особи.
Призначення субсидії відбувається на підставі лише двох документів: заяви та декларації. При цьому запроваджені спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією.
Перевірка достовірності цих даних здійснюється органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.
Скасовані обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій, а саме:
- наявність у власності двох житлових приміщень;
- наявність у власності двох автомобілів;
- наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
- здавання в найм житлового приміщення;

- здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів;
Після закінчення терміну отримання субсидії органи соціального захисту населення здійснюється розрахунок субсидії на наступний період автоматично, без звернення громадянина: протягом двох місяців з початку нового періоду приймається рішення щодо призначення (не призначення) субсидії цим домогосподарствам.
У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.
Субсидія не призначається, якщо:
- будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.
- під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором з'ясовано, що будь-хто із складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здає у найм (оренду) житлове приміщення (будинок) або його частину; працює без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; отримує дохід від утримання худоби, птиці, інших тварин, дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажної машини, мікроавтобуса тощо).

Типове питання, з яким звертаються громадяни до місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги
 Звернення щодо перерахунку пенсії.

 Заявникам, що звертаються з питання перерахунку пенсії роз'яснюється, що для вирішення цьогопитання необхідно звернутися до управління пенсійного фонду за місцем проживання,  у разінеобхідності клієнту видається “талон для отримання безоплатної первинної правової допомоги(юридичної консультації)” передбачений “Методичними рекомендаціями щодо організації наданнябезоплатної вторинної правової допомоги місцевими центрами з надання безоплатної вторинноїправової допомоги”.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ТИПОВЕ ПИТАННЯ. СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. ПРО ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ПОСТІЙНОГО ДОГЛЯДУ ЗА ОСОБОЮ, ЯКА ЙОГО ПОТРЕБУЄ

Зразок правової консультації/спосіб вирішення спору в судовому або позасудовому порядку
Законодавство України передбачає оформлення постійного догляду з відповідними соціальними виплатами на догляд за такими категоріями осіб, що потребують догляду:
- за дітьми-інвалідами віком до 18 років;
- за інвалідами І групи або особами, які досягли 80-річного віку;
- за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, які за висновком лікарської комісії медичного закладу потребують постійного стороннього догляду;
- та за іншими громадянам похилого віку, інвалідами, дітьми-інвалідами та хворими, які за висновком лікарсько-консультаційної комісії потребують постійного стороннього догляду і не здатні до самообслуговування.


Оформлення догляду за дітьми-інвалідами віком до 18 років
Постійний догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років передбачає отримання надбавки на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років, що призначається структурними підрозділами з питань соціального захисту населення (далі — місцеві органи з питань соціального захисту населення) одному з батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, які не працюють, не навчаються (крім заочної форми навчання), не проходять службу, не займають виборну посаду і фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом ( ЗУ «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам».) При цьому одиноким матерям (одиноким батькам) надбавка на догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років призначається незалежно від факту роботи, навчання та служби. Надбавка на догляд призначається і особам, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у відпустці без збереження заробітної плати незалежно від того, за якою дитиною вона знаходиться у відпустці, у разі якщо дитина-інвалід потребує домашнього догляду за умови фактичного догляду за нею.
Документи для призначення надбавки на догляд за дитиною-інвалідом
Одному з батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, додатково до документів, що подаються для призначення державної соціальної допомоги дітям-інвалідам, подаються:
- заява про призначення надбавки на догляд за дитиною-інвалідом;
- довідка про склад сім’ї (крім сім’ї опікуна, піклувальника)
- копія трудової книжки (у разі її наявності),
- довідка з центру зайнятості про те, що особа не перебуває на обліку як безробітна,
- довідка про доходи за останній звітний період (рік),
- довідка про спільне проживання дитини-інваліда з одним з батьків, усиновителем, опікуном, піклувальником, видана уповноваженим органом за місцем проживання. (при неможливості отримати таку довідку орган праці та соціального захисту здійснює обстеження на дому і складає акт обстеження з висвітленням цих фактів);
- довідка з місця навчання дитини; рішення про встановлення опіки чи піклування над дитиною-інвалідом (для опікунів і піклувальників дітей-інвалідів).
Особи, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у відпустці без збереження заробітної плати, додатково подають довідку про потребу дитини (дитини-інваліда) у домашньому догляді за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 11 червня 2012 року N 430, та копію або витяг з наказу (розпорядження) роботодавця про надання відпустки.
Документи для призначення надбавки на догляд за дитиною-інвалідом одинокій матері (одинокому батьку)
додатково до документів, що подаються для призначення державної соціальної допомоги дітям-інвалідам, додатково подаються:
- оригінал довідки органу реєстрації актів цивільного стану про підстави внесення до книги реєстрації народження відомостей про батька дитини (на яку призначається надбавка на догляд), якщо одинока мати не перебуває (не перебувала) на обліку в місцевих органах з питань соціального захисту населення як одинока мати, або довідку зазначених органів про те, що вона перебуває (перебувала) на обліку як одинока мати дитини-інваліда, на яку призначається надбавка на догляд;
- довідку про спільне проживання з дитиною-інвалідом, видану уповноваженим органом за місцем проживання (при неможливості отримати таку довідку місцевий орган з питань соціального захисту населення здійснює обстеження на дому і складає акт обстеження з висвітленням цих фактів;
- рішення про усиновлення (для усиновлених дітей);
- довідка з місця навчання дитини.
Розмір надбавки на догляд за дитиною-інвалідом:
- за дитиною-інвалідом віком до 6 років, віднесеною до підгрупи А, призначається у розмірі 100 відсотків прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років (що з 1 січня 2016 року становить 1 167 гривень);
- за дитиною-інвалідом віком до 6 років — 50 відсотків прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років;
- за дитиною-інвалідом віком від 6 до 18 років, віднесеною до підгрупи А, — 100 відсотків прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років (що з 1 січня 2016 року становить 1 455 гривень);
- за дитиною-інвалідом віком від 6 до 18 років — 50 відсотків прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років. 

Оформлення догляду за інвалідом І групи або за особою, яка досягла 80-річного віку
Догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку, передбачає отримання відповідної компенсації, що призначається і виплачується у грошовій формі непрацюючим працездатним особам, які здійснюють догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку (постанова Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року № 832 «Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян»).
Документи для призначення компенсації непрацюючій працездатній особи, які здійснюють догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку:
- заява, форма якої затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 22 лютого 2012 року № 96 “Про затвердження форми Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг”;
- паспорт або документ, що посвідчує особу одержувача державної соціальної допомоги;
- довідка про перебування на обліку в органах Пенсійного фонду України або органах праці та соціального захисту населення — для особи, за якою здійснюється догляд;
- паспорт або документ, що посвідчує особу, за якою здійснюється догляд;
- документ, який підтверджує, що особа не працює: трудова книжка та довідка органів державної податкової служби довільної форми про те, що особа не перебуває на обліку у даному органі державної податкової служби як фізична особа — підприємець;
- заява особи із зазначенням причини відсутності трудової книжки (за відсутності трудової книжки);
- витяг з акту огляду медико-соціальної експертної комісії (для осіб, визнаних інвалідами І групи) — для особи, за якою здійснюється догляд.
Компенсація призначається та виплачується з дня подання заяви з усіма необхідними документами до дня досягнення заявником пенсійного віку, але не більш ніж на строк встановлення групи інвалідності.
Розмір призначеної компенсації становить – 4,80 грн. на місяць.


Оформлення догляду за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду
Дієздатній особі, яка зареєстрована або постійно проживає на одній житловій площі з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, і здійснює догляд за ним, надається щомісячна грошова допомога на догляд (ЗУ «Про психіатричну допомогу», постанова КМУ від 02.08.2000 р. № 1192).
Документи для призначення грошової допомоги на догляд:
- заява;
- документ, що посвідчує особу;
- довідка про склад сім’ї із зазначенням прізвищ, імен та по батькові, родинних зв’язків членів сім’ї;
- довідки про доходи кожного члена сім’ї;
- висновок лікарської комісії медичного закладу щодо необхідності постійного стороннього догляду за інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу;
Так, стаття 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначає завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

 

 

   
logo-ukr
   
   
   
   

ATO

   

Advocats

   

Digest banner

   

DNA 219x116

   

skayp

   

Skype image

   

Координаційний центр у соцмережах  

    facebook     g     you tube2

   
   
   
© 2014 Запорізький обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | admin@ legalaid.gov.ua